עבירות תנועה – סוגים ועונשים

נקודות תעבורה

כיום יש לא מעט סוגים שונים של עבירות תנועה המחייבות את הנהגים בעונשים שונים. על פי רוב חומרת עבירת התנועה משפיעה באופן ישיר על חומרת העונש. ישנן עבירות רבות אשר מחייבות את הנהגים בקנס כספי של כמה מאות שקלים בודדים וצבירת מספר מועט של נקודות תעבורה בעוד ישנן עבירות שונות המחייבות את הנהג לעמוד למשפט שפעמים רבות עלול להיגמר מאחורי סורג ובריח. על כן חשוב מאוד לנוע בזהירות מירבית תוך התייחסות לכל כללי התנועה ללא יוצא מן הכלל. נביא מספר דוגמאות של עבירות תנועה שכיחות והעונש הצפוי לעובר עליהן. 

מהעבירות השכיחות ביותר בכבישי ישראל

אחת העבירות השכיחות ביותר כיום היא אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה. אנשים רבים כלל לא שמים לב לאזרח שממתין לקבל את זכותו לעבור את הכביש במעבר חצייה. במקרים הטובים האזרח נשאר להמתין על שפת המדרכה אך במקרים הפחות טובים הוא עלול לרדת לכביש בטענה כי יש מעבר חצייה ללא שימת לה שהנהג אינו הבחין בקיומו. מצבים אלה עלולים להיגמר בתאונות קטלניות ומסוכנות במיוחד. העונש הצפוי לנהגים שעוברים על עבירה זו הוא קנס כספי של 500 שקלים בתוספת 6 נקודות. 

שלילת רישיון לתקופה ממושכת

לעומת זאת עבירת נהיגה בשכרות תגרור עונשים חמורים הרבה יותר. כל נהג שנתפס נוהג בעת שכרותו יאלץ לעמוד למשפט. במשפט זה יכולות להיות תוצאות רבות כאשר כולן חמורות ושוללות את רישיון הנהיגה של הנהג לתקופה ממושכת. פעמים שקיים צורך בבדיקה מיוחדת לכשירותו של הנהג שתוצאותיה לא ימהרו להגיע. עד שתוצאותיה לא יגיעו, הנהג לא יכול לקבל את רישיונו בחזרה. חשוב להקפיד להיצמד לכל כללי הבטיחות בכביש ללא יוצא מן הכלל!

Blog
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה עולה חוקר פרטי
מחירו של חוקר פרטי הוא לא זול כמו שבטח חלקכם יודעים. העבודה המאומץ ולעיתים המסוכנת שעושים חוקרים...
קרא עוד »
מאי 11, 2022
למה כדאי להתייעץ עם עורך דין לרישום קבלנים
החוק החל על קבלנים שרוצים לרשום את עצמם ולעלות בדרגות הסיווג מתייחס לדקויות רבות שמצריכות תשומת לב...
קרא עוד »
ינו 20, 2021
בחינת חלופות להיתרי בנייה מסורתיים
בנוף המתפתח של בנייה ופיתוח עירוני, תהליך היתר הבנייה המסורתי מציב לרוב אתגרים. עיכובים, בירוקרטיה...
קרא עוד »
דצמ 10, 2023