נוטריון לספרדית – צעד ראשון בדרך לאזרחות אירופאית

נוטריון לספרדית

לא סוד הוא, שבעשור האחרון חל גידול משמעותי בבקשות לדרכון אירופאי על ידי תושבים ישראלים הזכאים לקבל אזרחות במדינות המשתייכות לאיחוד האירופי. לצורך כך, יש לפנות בהליך מסודר ולבקש את קבלת האזרחות באמצעות טופס בקשה, מסמך רשמי של המדינה הנדרשת (לדוגמה ספרד) וזוהי הסיבה העיקרית לאימות ותרגום לספרדית. לצורך כך מומלץ לשכור עורך דין המתמחה בנושא נוטריון לספרדית ויש לו היכרות מעשית עם תהליך הבקשה. עם זאת, חשוב לוודא שמדובר במשרד בבעלות, או המעסיק, עורך דין אשר הוסמך לעסוק כנוטריון, אישור הניתן בארץ רק על ידי משרד המשפטים ולשכת עורכי הדין, לאחר שעמד במבחן ייעודי, אליו זכאים לגשת רק עורכי דין עם וותק של 10 שנים בתחום המשפטים.

מיהם התושבים שזקוקים לשירות הזה?

מסמכים החייבים בתרגום משפת מקור לצורך אימות ואישור נוטריון יהיו לרוב הסיבה העיקרית להעסיק עורכי דין נוטריון לספרדית. גם בארה"ב נדרשת ספרדית באופן עיקרי, כי ספרדית היא השפה המופיעה במסמכים רבים הנדרשים לאישור, אימות ותרגום.

מוכרים לנו מצבים רבים בין התובעים לנתבעים בבתי המשפט, לדוגמה, המחייבים הצגת מסמכים ספציפיים הרשומים בשפה מסוימת, לדוגמא ספרדית. בכדי שאפשרי יהיה לעמוד בדרישות בית המשפט להציג את המסמכים יש ליישם את האופציה של העסקת שירותיו של עורך דין המתמחה בנושא נוטריון לספרדית , שיש לו למעשה את היכולת לאשר את המסמכים המתאימים וכך להפוך אותם למסמכים הקבילים בבתי המשפט באופן שראוי להציג אותם על פי הדרישות.

מסמכים הנדרשים להצגה בכל מקום בחוץ לארץ, יהיו מחויבים על פי אמנת האג להציג חותמת של משרד החוץ הישראלי הנקראת אפוסטיל. גם מסמך מסוג זה יהיה חייב בשירות נוטריון לספרדית שלמעשה מקל על התהליך ומזרז אותו.

שירותי נוטריון זה חשוב לכולנו

עורכי הדין המתאימים לשם ביצוע פעולה נוטריונית, יהיו עורכי דין בעלי וותק של מעל ל-10 שנים בתחום המשפטים, תנאי סף המזכה אותם למעשה לגשת למבחן של לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים לצורך קבלת הסמכה פורמלית לעסוק כעורך דין נוטריון. עם קבלת ההסמכה יכול עורך הדין לאמת, לאשר ולתרגם מסמכים  מסוימים שנדרשים על מנת שיהפכו למסמכים שקבילים בבתי המשפט.

עורך דין אשר הוסמך להתנהל כעורך דין המתמחה בתחום נוטריון לספרדית ובעל היכולת ו/או האפשרות לבצע הליך של טפסים שחתומים על ידי נוטריון יהיה חייב לעבור קודם את המבחן, ללא המבחן לא יוכל לשמש כעורך דין נוטריון. מומלץ ואף כדאי לוודא מראש את הסמכת עורך הדין על מנת שתדעו ששכרתם את האדם המתאים לבצע את התהליך.

בסוף התהליך יחתים העורך הדין את המסמך הסופי גם בחותמת הנוטריון שלו, בה ניתן לראות את השם המלא של עורך הדין שליווה אתכם ואף את מספר הרישיון שלו. עלות עבור שירות נוטריון לספרדית או עבור שפות אחרות נדרשות מתואמת ומפוקחת על ידי לשכת עו"ד הדין ומחייבת את כל עורכי הדין ללא יוצא מן הכלל.

Blog
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה הפרוש של הסתלקות מעזבון
עיזבון זוהי למעשה מילה נרדפת ליורשה. קורה לא פעם שאנשים אשר אמורים לרשת מכוח ירושה את העיזבון של אחד...
קרא עוד »
אוג 25, 2019
מכירת עבודות אקדמיות וסמינריון – איך זה עובד?
כשאתה נכנס למכללה או לאוניברסיטה, עבודות סמינריון יהיו אחד הסוגים הראשונים של טקסטים אקדמיים שעליך...
קרא עוד »
דצמ 29, 2019
מה אומר החוק לגבי מס הכנסה לנכים
החוק במדינת ישראל מעניק פטור ממס הכנסה לכל מי שמוגדר נכה בפני החוק. המטרה היא כמובן להקל על האזרחים...
קרא עוד »
ספט 16, 2019