איך להגיש תביעה לדמי פגיעה

תביעת דמי פגיעה מביטוח לאומי היא תביעה שיש להגיש לסניף הביטוח הלאומי הקרוב ביותר למקום המגורים שלכם, בתוך 12 חודשים מיום הפגיעה. לתביעה יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים. חשוב מאוד לדעת כי הגשת תביעה מעין זאת באיחור יכולה לפגוע בזכות של הנפגע לקבלת הקצבה ועל כן, יש להגיש את התביעה המדוברת כמה שיותר קרוב לפגיעה עצמה.  טרם מגישים את התביעה לביטוח לאומי יש לקבל מהמעסיק טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד השכיר מלא וחתום על ידו. אם מדובר על עובד עצמאי עליו למלא את הטופס בעצמו (ראו טופס 250). עם הטופס המדובר יש לפנות למחלקת תאונות עבודה בקופת החולים שבה האדם מבוטח, למסור את הטופס לרופא, כאשר הרופא יעניק בהתאם לכך תעודה רפואית ראשונה לנפגעי תאונת עבודה.

איזה מסמכים יש לצרף לתביעה?

ישנם כמה טפסים חשובים שיש לצרף לתביעה המדוברת. ראשית כל יש לצרף דוח מיון מבית החולים שבו טופל הנפגע מיד לאחר הפגיעה או תעודה רפואית ראשונה לנפגעי עבודה אשר הוא כאמור קיבל מהרופא בקופת החולים. עובד שכיר שנעדר ממקום עבודתו בשל סיבות שאינן תלויות בו ב3 חודשים שקדמו לפגיעה צריך לצרף אישורים על ימי ההיעדרות מהעבודה. אם העובד בכמה מקומות עבודה ב3 חודשים שקדמו לפגיעה עליו לצרף תלושי שכר או אישורי שכר מכלל מקומות העבודה. אם הפגיעה נגרמה בגין תאונת דרכים יש לצרף דוח מהמשטרה לרבות צילום של תעודת הביטוח והעתק תביעה מחברת הביטוח.

חשוב מאוד לדעת שכל תביעה שלא מוגשת בצורה נכונה או שלא מצורפים אליה כלל המסכים הנדרשים, היא תביעה שתחזור ותדרוש מכם להתחיל את התהליך מחדש. לכן, אם אתם רוצים שהתהליך יתבצע בצורה קלה, נוחה ומהירה, כדאי שתבחרו באנשי מקצוע שיסייעו לכם בהגשת התביעה בצורה המדויקת והטובה ביותר.

אולי יעניין אתכם? מאמרים נוספים בתחום

תביעה נגד חברת ביטוח סיעודי

תביעה נגד חברת ביטוח סיעודי

אחד הביטוחים החשובים ביותר שאנחנו יכולים להחזיק ברשותנו, הוא ביטוח סיעודי. מדובר על פוליסה שמטרתה לאפשר לנו לקבל מימון לטיפולים סיעודיים, כולל מימון להעסקת מטפל

קרא עוד »